Δημιούργησαν αρχαιοελληνικά σανδάλια και ξεπουλάνε σαν τρελοί σε όλο τον κόσμο!


H Xριστίνα Μαρτίνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα, ξεκίνησε να σπουδάζει μάρκετινγκ, έκανε στροφή στο σχέδιο μόδας και κατάφερε από το Λονδίνο να βρεθεί στο δημιουργικό του Louis Vuitton.
Μερικά χρόνια αργότερα θα γίνει η μεταγραφή της και θα βρεθεί ως inhouse designer στην ομάδα του οίκου Balenciaga σχεδιάζοντας τις σειρές υποδημάτων του οίκου για δύο χρόνια. Μετά από περίπου δέκα χρόνια καριέρας και ζωής στο εξωτερικό η Χριστίνα αποφασίζει να γυρίσει στην Ελλάδα για να κάνει οικογένεια και να ζήσει στην Κέρκυρα.   Ο Νικόλας Μίνογλου γεννήθηκε στο Λονδίνο, μεγάλωσε στην Ελλάδα και συνέχισε με σπουδές στο εξωτερικό. Επιστρέφει στην Αθήνα το 2006 και αναλαμβάνει την οικογενειακή επιχείρηση υποδηματοποιίας ενώ 4 χρόνια μετά ιδρύει το online κατάστημα υποδημάτων myshoe.gr.

Οι δύο αυτοί νέοι γνωρίζονται τυχαία, συμπαθούν ο ένας τον άλλο αμέσως, έχουν σκεφτεί περίπου το ίδιο πράγμα, μοιράζονται την ιδέα τους και κάπως έτσι γεννιέται το brand Ancient Greek Sandals. H Xριστίνα σχεδιάζει τα σανδάλια από την Κέρκυρα και ο Νικόλας προετοιμάζει την εμπορική εξόρμηση η οποία τελικά θα γίνει στο Λονδίνο το 2012.   Η επιτυχία είναι ακαριαία! Η πρώτη παραγγελία ξεπερνά κάθε προσδοκία και σήμερα το αρχαιοπρεπή made in Greece σανδάλια γίνονται ανάρπαστα σε περίπου 300 σημεία πώλησης και 50 χώρες.



Προσπαθώντας να ανακαλύψουμε το πώς και το γιατί τα σανδάλια τους έχουν μπει στις βιτρίνες των πιο διάσημων μπουτίκ του κόσμου, στην γκαρνταρόμπα της Ριάνα και στα πιο εκλεκτικά online shops, τους συναντήσαμε για να περπατήσουμε όλο το απόγευμα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, καταλήξαμε στο λόφο του Αρείου Πάγου και φωτογραφίσαμε τα υπέροχα σανδάλια με το ιδανικότερο φόντο.
Η Ελλάδα; 
Και στην Ελλάδα δεδομένων των συνθηκών μπορούμε να πούμε πως είμαστε πολύ χαρούμενοι με την εξέλιξη. Ένώ αρχίσαμε με δύο μόλις μαγαζιά πλέον έχουμε πολύ περισσότερα σημεία πώλησης και η ζήτηση όλο και πληθαίνει. Απλά εδώ η επιτυχία ήρθε όταν πια είχε γίνει ήδη το ξεκίνημα στο εξωτερικό. Το σημαντικότερο για εμάς είναι πως ζούμε εδώ, έχουμε την επιχείρηση μας εδώ και συνεργαζόμαστε με τεχνίτες από την πατρίδα μας. Θα ήταν πολύ πιο εύκολο και οικονομικό να έχουμε ρίξει το βάρος της παραγωγής στο εξωτερικό, αλλά δεν μας αφορά. Είναι μέρος της φιλοσοφίας να υπάρχει όχι μόνο το ελληνικό design στα σανδάλια, αλλά και μια συνέχεια στη σύνδεση τους με την Ελλάδα.



Θεωρητικά είστε ένα ''ακριβούτσικο'' brand.'Όταν ξεκινάς με στόχο το εξωτερικό δε σε πολυνοιάζει αυτό ή απλά υπάρχει εσφαλμένη σύγκριση με τα σανδάλια που πωλούνται στο Μοναστηράκι; 
Οι τιμές δεν έχουν να κάνουν με το άνοιγμα στο εξωτερικό. Θα μπορούσαμε να είμαστε πιο φτηνοί, αλλά αυτό θα σήμαινε εκπτώσεις στην ποιότητα, την κατασκευή και τα υλικά. Το ότι θέλουμε να είμαστε μια 100% ελληνική εταιρεία μας κοστίζει λίγο πιο ακριβά και αυτό αναγκαστικά περνάει και στην τελική τιμή. Ακόμη και τα κουτιά ή οι πάνινες σακούλες με το σήμα μας που συνοδεύουν κάθε ζευγάρι είναι ελληνικής παραγωγής. Θα μπορούσαμε να τα αγοράζουμε με το κιλό από την Κίνα σε τιμές εξευτελιστικές, αλλά δεν θα ήταν σύμφωνο με αυτό που θέλουμε να υποστηρίξουμε που είναι να στηρίξουμε την Ελλάδα. Νομίζω πως αν τελικά κάναμε όλα τα παραπάνω για να βγούμε στην αγορά πιο φτηνοί, μακροπρόθεσμα θα χάναμε αντί να κερδίζουμε φίλους που εκτιμούν αυτό που θα αγοράσουν και θα καταλάβουν αμέσως γιατί δεν είμαστε σαν τα φτηνότερα σανδάλια που είναι κρεμασμένα στα μαγαζιά με τα τουριστικά είδη.  
Αλήθεια πώς ήταν το ξεκίνημα στο εξωτερικό τη στιγμή που η χώρα γινόταν διάσημη για την κρίση; Υπήρξε μια άλλη αντιμετώπιση;
Για να είμαστε ειλικρινείς πιστεύαμε πως θα ήταν πρόβλημα, αλλά τελικά δεν είχαμε τέτοια περιστατικά. Νομίζω κανείς δεν μας είδε σαν τους αφερέγγυους Έλληνες που θέλουν να κάνουν μια αρπακτική ή που προσπαθούν να πουλήσουν κάτι δεύτερης ποιότητας. Αν κάνεις σωστή δουλειά και έχεις να παρουσιάσεις κάτι προσεγμένο τότε δεν νομίζουμε πως κάτι τέτοιο ισχύει. Υπήρξε βέβαια και αρκετή στήριξη από το showroom Rainbow Wave το οποίο ήταν ο διαμεσολαβητής στο άνοιγμά μας.


Το μέλλον των Ancient Greek Sandals; Πώς βλέπετε να αναπτύσσεται το φιλόδοξο αυτό πρότζεκτ; Έχουμε πολλές ιδέες στο μυαλό μας και σκεφτόμαστε και άλλα αντικείμενα και αξεσουάρ που θα μπορούσαν να γίνουν μέλη της σειράς. Τελικά και προς το παρόν  καταλήγουμε πως είναι καλύτερο να είσαι πάρα πολύ καλός σε ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν από το να κάνεις λίγο από δω και λίγο από κει, μπερδεύοντας στο τέλος και τον πελάτη. Τίποτα δεν αποκλείεται αλλά τα σανδάλια είναι και θα παραμείνουν η ταυτότητά μας.
Πείτε μου για την στιγμή που μάθατε πως κάποιος διάσημος αγόρασε τα σανδάλια σας; 
Πρώτη ήταν η Michelle Williams, τα αγόρασε μόνη της πρόπερσι το καλοκαίρι. Μετά μέσω του press office στο Λονδίνο, που είχαν επαφές με διάφορους στιλίστες, στείλαμε παπούτσια στην Kate Moss και σε μερικούς ακόμη διάσημους. Η Κate Moss δεν έχουμε μάθει ποτέ αν τα φόρεσε ή όχι γιατί ακόμη δεν έχουμε εντοπίσει φωτογραφία. Κατά καιρούς μας ενημερώνουν και μας στέλνουν φωτογραφίες με μεγάλα ονόματα που έχουν από μόνα τους αγοράσει τα σανδάλια και ναι, είμαστε χαρούμενοι για αυτό. Δύο χρόνια πριν μας είχαν ζητήσει να σχεδιάσουμε πρόταση για την εμφάνιση της Μαντόνα στο Super Bowl και είχαμε στείλει ζευγάρια που τελικά δεν φορέθηκαν. Από τις πιο φανατικές πελάτισσες είναι η Naomi Watts, η Emma Watson, η Diane Kruger, η Rihanna και η Sarah Jessica Parker. Mία όμως από τις καλύτερες στιγμές ήταν πριν δύο χρόνια στο Λονδίνο, στις αρχές μας όταν μια κουκλάρα, στιλάτη κοπέλα που περνούσε μπροστά μας συνειδητοποιήσαμε πως φορούσε τα σανδάλια μας με τον πιο όμορφα συνδυασμένο τρόπο. Είναι καλό αυτό που γίνεται με τους διάσημους που τα φοράνε και μακροπρόθεσμα δυναμώνει το brand αλλά οι ποιο ωραίες στιγμές είναι όταν τα βλέπεις στο δρόμο από κορίτσια και αγόρια που τα φοράνε και τα χαίρονται.



Αθήνα, Κέρκυρα, παιδιά, υποχρεώσεις στο εξωτερικό και παράλληλες επαγγελματικές δραστηριότητες. Πώς στο καλό συνδυάζονται όλα αυτά και πώς μπορούν δύο άνθρωποι να "τρέχουν" ένα διεθνές brand από την Ελλάδα και από απόσταση;
Τέλεια! Μιλάμε στο τηλέφωνο τρεις φορές τη μέρα, ανταλλάσσουμε email όλη την ημέρα, βρισκόμαστε όποτε χρειάζεται, ταξιδεύουμε...Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο, αλλά τελικά βρήκαμε το ρυθμό μας και συνεργαζόμαστε άψογα. Το παίρνουμε βήμα βήμα νομίζω και οι δύο. Δε χρειάζεται αναγκαστικά να γίνει ''πολυεθνική''. Θέλουμε να μεγαλώσει κι άλλο, αλλά δε μας ενδιαφέρει η ταχύτητα και η υπερβολή. Πέρα από το οικονομικό κομμάτι πρέπει να σου αρέσει και αυτό που κάνεις και να μπορείς να ζεις όπως και όπου θες. Εμάς και μας γεμίζει δημιουργικά και μας ενδιαφέρει να είμαστε στην Ελλάδα και να ζούμε τη ζωή μας. Θέλουμε να κρατήσει και γνωρίζουμε πως όταν κάτι σε ζορίσει δεν θα έχει μέλλον.























athensmagazine.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου